Så trött... igen

Blaha, så var det dags igen. Över två veckor med konstant trötthet där jag rör mig i ngn slags dvala.

Jag har till o med provat att dricka kaffe - utan resultat. (Jag som normalt blir helt nipprig av en liten kopp).

Jag har inte TID att vara så här trött. Jag har galet mkt på jobbet som måste göras.

Rätt kost och 'djup' vila är kanske svaret, men var hittar jag tiden och orken till det?

Jag skulle faktiskt vilja gå en grundkurs i matlagning, men det stannar vid tanken - för återigen, jag orkar inte ta itu med ngt nytt.


/Frustrerade Ladyn

Kommentarer
Postat av: Emelie



Vet hur jobbigt det är att vara trött, kan inte minnas sist jag kände mig "pigg". Vet inte ens om jag minns hur den känslan är! Antar att du har något liknande.



Ironiskt nog hade jag problem att sova på nätterna, trots att jag är hur trött som helst. Det är väl för att man känner att då "måste" man sova och/eller så tänker man för mycket. Nu har jag fått någon på recept från läkaren. Det är inte sovmedel utan ngt sorts avslappnande och det verkar faktiskt funka. Jag kan oftast varva ner tillräckligt för att somna. Du kanske skulle försöka prata med en läkare du med? (Atarax heter det jag får förresten)



Hoppas det blir bättre! KRAM

Postat av: Emelie



En tanke till, har de kollat B12/folsyra på dig? Vet att jag nämnt det förr men minns inte om det hade kollats upp. Mest för att jag vet att det inte är med på deras standardtest eftersom det är väldigt ovanligt att unga drabbas av B12 brist.



Men ska sluta leka doktor nu ;) Hoppas bara att du söker hjälp, ibland kan doktorerna vara dåliga på att lyssna men det gäller att hitta den där som gör det!

2009-10-22 @ 09:10:46
URL: http://www.spellbound.nu/blog
Postat av: LadyXera

Hej Emmie, tack för alla fina förslag. Borde kanske gå till doktorn jag med, men jag hinner inte just nu. Säkert B12 som spökar igen, hade ju konstaterad brist för några år sedan. Tydligen är det lättare att drabbas av det på nytt då. Stress gör säkert sitt till. Avslappnande medel låter som ngt jag kan behöva, ja.

Tack för din omtanke, den gör mig rörd. Kram kram!!

2009-10-29 @ 20:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback