Inte?

Jag är trött. Dygnet-jävla-runt-trött.
Nere i en svacka som bara tycks bli djupare.


1. Varför kom jag mig aldrig för att läsa klart Emmies bok? Jag fick ju en skrivare hem så att jag kunde skriva ut den på papper.

2. Varför ringde jag inte Jocke efter Örebroresan? (som jag lovat att göra) Som tur var ringde han i dag. Jag älskar dig, brorsan!

3. Varför går jag inte in på Emmies blogg o talar om vilken fantastisk outfit hon hade på Halloweenfesten? Då hade jag samtidigt kunnat tacka för senast.

4. Varför kommer mailet till Linda aldrig i väg? Hon som alltid har såna kloka ord till övers när jag mår som sämst.
Saken är den att jag inte vill maila bara när jag mår dåligt. Så i stället blir det inget mail alls. *suck* (Jag vet innerst inne att hon skulle bli glad över att höra i från mig.)

5. Varför ringer jag inte till doktorn o ber om hjälp? - Troligtvis för att jag är benhårt övertygad om att han inte hittar nån förklaring till min ledsamhet o dåliga sömn - mer än att nyttig mat och ännu mer motion skulle underlätta.

Jag orkar helt enkelt inte.

Varenda förbannade dag är som ett enda stort måste som jag måste ta mig igenom.

(Ja, det finns ljusglimtar i allt det mörka - t ex min underbare man som gör allt han kan för mig, och Kicki som gått igenom något liknande - och Paddan som bara är sig själv.)

Inser att det kan ha visst värde att skriva ner en del av det tråkiga - hemska - gråa för att det ska sluta tära på mig.

/Ladyn

Kommentarer
Postat av: Medicineman

jag älskar dig!

2008-11-08 @ 00:59:44
Postat av: Emelie

Jag vet hur jobbigt det är att vara trött jämt. Hoppas att det blir bättre för dig snart. Det var i alla fall kul att träffas när jag var nere i Lund :)

Kram

Postat av: Linda med barnaskaran

Hej!



Hördu... gumman! Jag tycker att du ska ta kontakt med en läkare, jag tycker att du ska få igång en utredning för att 1. se ifall du har någon brist i kroppen, det behöver inte handla om vitaminer eller mineraler. 2. Huruvida du är deprimerad.



Så snälla! Du är en grymt tuff och stark kvinna, men allt kan man inte fixa själv. Och ibland är det HELT OKEJ att be om hjälp, glöm inte det.



Ta nu hand om dig - njut av kommande ledighet - släpp alla måsten och bara var. Glöm mig! s Du vet att jag finns här, på vilket humör du än må vara.



Styrkekram!

/L

2008-12-10 @ 22:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback