Dagens ros

Dagens ros till vår fastighetsskötare som på mindre än en halvtimme ordnade en ny bordsfläkt åt mig utan att jag ens bad om det! (Plus i kanten dessutom för att han lyckades montera i hop alla smådelar med hjälp (?) av en bruksanvisning på italienska).

Med tanke på klimatet på kontoret emellanåt är detta en enorm lättnad - Vi har en kylmaskin som löser ut överhettningsskyddet vid ca 15 grader. *skrattar o skakar på huvudet*

Spelar på repeat just nu: Maria - Hold on be strong.
Stort av Norge att skicka en riktigt fenomenal musikalstjärna till Eurovision - och så undrar Sverige varför ingen röstade på Charlotte? Var det bara jag som la märke till att hon inte sjöng vidare rent?

Åh just det ja - födelsedagen avnjöts i goda vänners lag - besök på Gränden (mindre lyckat p g a att de bland annat blandade i hop maträtter, gav oss kall mat och glömde bort oss när vi ville betala, men vem klagar?) Ladyn var väldigt nöjd med att inte lämna en spänn i dricks - muhahha!

Men kvällen bjöd på många skratt och älsklingen fixade i hop en supergod sommardrink till mig innehållande vodka kurrant (annars brukar jag hålla mig till vin).

Hjärtligt tack för alla gratulationer från alla håll o kanter!! :))))

Ja just det ja, Tommy fyller faktiskt år i morgon! Stort grattis till dig! (är det inte på tiden att du kommenterar lite här i stället för att skicka Malin hela tiden? *ler*)

/Ladyn

Kommentarer
Postat av: Malin

Japp det är med Brad Pitt i filmen. =)

Skömt med en ny fläckt =)

Hoppas veckan går fort och´att ni får en bra midsommar helg.

På tal om det vad blir motsvarigheten för det i Danmark?

Kram

Postat av: Linda med barnaskaran

Hej!



Jag förmodar att ni har samma klippa till fastighetsskötare som tidigare? :-) Du får hälsa honom så gott från mig!



Det låter som att du fick en härlig födelsedag trots vissa fadäser. Är inte Gränden ett ganska känt ställe? Har varit där ett par gånger och det har fungerat bra, man kan ju tycka att sådant inte borde få hända på ett etablerat ställe menar jag. Nåväl, det är mänskligt att fela. ler



Ha en härlig Midsommar!



Kram

Linda

2008-06-18 @ 16:03:58
URL: http://barnaskaran.wordpress.com
Postat av: Emelie

Hej hej!



Förlåt att jag varit så dålig på att skriva det senaste! Blir så konstigt trött av flytt och packning och allting - men iofs blir jag konstigt trött av det mesta nu för tiden. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN i efterskott i alla fall :) Låter som du hade en bra dag. Alltid trevlig att gå ut och äta med vänner :)



Bailey och jag har kommit till nya lägenheten och börjar att trivas ganska bra. Fast han funderar nog ibland på att äta upp småkillarna som också har flyttat in ;)



Hoppas att allt är bra!



Kram,

Emelie

(Ja, det fick ju bli en kram eftersom du fyllt år och allt :p Fast fågeln var blå...)

2008-06-19 @ 13:57:03
URL: http://www.spellbound.nu/blog
Postat av: Tommy

kikar in och erbjuder ladyn något gott



Vem vet, nästa gång kanske det blir ett sms.. :-p

2008-06-23 @ 16:08:49
Postat av: Ladyn

Hej go' vänner!

Malin:

Motsvarigheten till midsommar heter Sankt Hans och firas den 23:e juni varje år ~låter som en utbildningsbok~



Linda:

Jo visst är det samma fastighetsskötare som alltid - jag ska hälsa honom från dig! Ang Gränden, tja - då måste det ju bara bli bättre nästa gång. Och jag är övertygad om att de låter oss betala snabbare om vi är på väg upp o ska gå ;)



Emelie:

Där är du äntligen! Just lagom när jag börjar ge upp hoppet. Malin är den tålmodiga - det är hon säger att jag inte ska vara orolig o sånt. ~ler~

Kul med lägenheten - kan du inte fixa lite bilder?

Haha, N & G vore väl knappast ett ordentiligt skrovmål för Bailey? Du får påpeka för honom att det antagligen bara gör honom mer hungrig.



Ps. Jag är fullkomligt övertygad om att fågeln numera börjar bli grå - men tidigare hade den en underbar lila fjäderdräkt!



Tommy:

Vad kul att du tittade förbi! ~kikar~ Kan det tänkas vara lite saltlakrits? Du kanske vill byta till dig mot lite från mitt enorma Centerförråd? ;)

Ser fram emot det där sms'et! Kanske jag hinner först...heheh

2008-06-24 @ 11:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback