Sjukhusvistelse

Hej hopp!

Efter besök hos doktorn i måndags fick jag tid redan dagen efter, mycket för att doktorn ansåg det nödvändigt att utföra ingreppet snarast. Så hon ringde ett samtal och vips så var min tid i nästa vecka ändrad till i går.

All sjukhuspersonal var helt underbara. Orden "Jag kommer ta hand om dig." är väldigt betryggande att få höra det första man gör när man kommer in:)

Väntande från kl halv tio till strax efter två, då det äntligen var dags för operation. Läkaren kom dock o bad om ursäkt för den långa väntetiden o förklarade att det var p g a sjukdom. Jag hade inga invändningar, utan tackade för infon - för sjutton - jag har inget att klaga på med tanke på att jag fick tiden så snabbt!

Jag fick dock en väldig massa skvallertidningar lästa och en hel Allerstidning. *skratt*

Jag blev sövd och jag har nog inte sovit så gott på månader som jag gjorde under den halvtimmen. Men kroppen behövde nog ta igen sig lite oxå!

När jag vaknade till liv var min första tanke att jag vaknat under ingreppet, men insåg strax att jag inte var i den vita operationssalen längre, utan i ett rum med en receptionsdisk o garderober i trä. Nästa impuls gjorde mig medveten om att det kliade på näsan.. hehe.. Sedan var allt frid o fröjd.

Runt en kvart över fyra var jag tillbaka i salen igen och fick då te o smörgås. Jag hade då varit helt fastande i 21 timmar! (varken ätit eller druckit) Men det gick bättre än jag trott, kände att droppet faktiskt gjorde skillnad (men så gick det oxå åt en hel påse under tiden jag var där.)

Värt att nämna är oxå kvinnan i sängen mittemot o hennes pojkvän - båda var jättetrevliga o omtänksamma! :)

Kl 17.00 var jag hemma igen, väl mött av Antonia, som vet att det vankas kvällsmat så snart matte kommit hem.

/Ladyn

Kommentarer
Postat av: Linda med barnaskaran

Hej tjejen!

Vad skönt att allt gick så bra och att du fick ett fint bemötande. Nog så viktigt! Jag hoppas att det känns fortsatt bra, och hör av dig ifall du behöver prata.

Kram från
Linda

Postat av: Emelie

Hej,

Skönt att du är hemma från sjukhus och allt! Hoppas du kan ta det lite lugnt och inte måste hoppa in i myrstacken igen på en gång!

2008-02-16 @ 14:00:21
URL: http://www.spellbound.nu
Postat av: Malin

Hoppas Ladyn o Make får en bra helg i Vårens tecken! Kramar

2008-02-22 @ 13:40:06
URL: http://www.garfieldskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback