Kristiflygare

Hej alla bloggläsare!

Kan meddelas att det är jätteskönt med egen tvättmaskin som dessutom torktumlar.
Cola Zero är godare än light, men den innehåller fortfarande fusksocker - alltså går den bort.

Mer o mer skånska ord o uttryck smyger sig in i min vardag. Jag kan komma på mig själv att skrika till katten att "Gå väck därifrån" i stället för "bort". När jag pratar för fort är det väldigt lätt att vända på ändelsen så att det blir "nyckelen" och "axelen". Det flyter faktiskt mkt bättre!

Svårföräldrarna var på besök och pappa kan numera glädjas åt att han inte är den enda som katten fräser åt. Antonia gjorde fullkomligt klart för svårmor att hålla sig väck. 
Svårfar kunde A i alla fall närma sig, så länge han inte gjorde nån ansats till att klappa henne. 

Vid ett tillfälle kastade svårmor gummisnodd till A, som blev jätteglad och skulle precis komma tillbaka med den, när A då inser vem det var som kastade och helt sonika släpper den på stället och går därifrån. *skakar på huvudet*

Kanske kan skylla på att A är i tonåren? Hon har inte haft några som helst problem med att gosa med dem tidigare.

Ha en fortsatt fin måndag!
 Ladyn

Kommentarer
Postat av: Malin

Ha ha ha... Kul att höra att inte bara våra 2 monster har konstiga egenheter! =)
Bra att du håller dig i från fusksockret, tror inte alls att det är så bra. (Dock använder jag det själv än.)
Hoppas Ladyn får en bra vecka! =)
Kramz

2007-05-21 @ 16:19:34
Postat av: Medicineman

Tänkte bara säga att jag älskar dig!

2007-05-22 @ 15:08:24
Postat av: Emelie


Jag börjar tro att bloggar är onda. Alltid när jag ska skriva en kommentar så krashar min browser. Inte bara ibland, men ALLTID!
Alltid kul med djur. De har alltid sina egna personligheter. Här hemma svär vi på att mammas hund Bella är emo. Joakim lovar på allt som är heligt att han ser henne ligga och stirra ner i golvet från soffan för att därefter ramla ur med huvudet före..
Bailey däremot är bara glad. Fast han kissar inne. Heeela tiden. Konstigt nog gjorde han det mindre när vi var hos pappa. Kanske är som med människobarn.. de uppför sig bättre borta..
Du får väl diskutera skånska ord med Hannah någon gång. Hon är ju också ihop med en skåning, och går på Lunds Universitet. Ni kan säkert ha en sådan där intelligent diskussion som intelligenta människor har (alltså inte jag.. *yawn*)
Ha en trevlig pingst helg!
Emelie (som nu ska sätta sig och skriva horror boken "Forden Christer")

Postat av: Malin

Ville bara önska lycka till inför läkarbesöket! Kram

2007-05-29 @ 01:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback