Semester!

Det finns knappast ngt härligare ord!
I förra veckan tog vi med svärföräldrarna på en resa uppåt landet som bröllopspresent till dem.

En natt spenderades i Göteborg, och givetvis hann vi med en tur till Liseberg!
Sedan körde vi vidare till Örebro för att hälsa på pappa och Yvonne. Första kvällen hade pappa lagat Biff Stroganoff - mumsigt!
Nästkommande dag träffade Ronnie och jag Kicki över en fika. Gud så skoj det var att träffa henne! Vi håller väldig sporadisk kontakt, men när vi pratar/ses är det som om ingen tid alls förflutit. 
Därefter följde vi med pappa, Yvonne och svärföräldrarna till Wadköping. (Tralla omkring på kullersten värre än Malmös... jippi.. ;)
Sedan släpade jag med Ronnie till Marieberg för att se hur mkt det förändrats (sprang väldigt mkt där i mellan- och lågstadiet.) Där var mysigt, vi hittade till och med till djuraffären som flyttat. Dock hade de slutat med levande djur, så jag lyckades tyvärr inte smuggla med någon fågel hem.

När vi så tröttnat på att gå.. gå och sa jag gå? Så skulle vi ta bussen in till stan... dock har de kommit på ngt hmm...smart system där man måste betala med mynt i en biljettautomat vid busshållsplatsen. Vi hade inte riktigt mynt så det räckte och bussen gick inte på en halvtimme än, så jag ringde till Malin för att fråga hur man betalade med SMS. Det visste hon inte, men erbjöd sig på stående fot att hämta oss (TUSEN TACK!!).

De kommande timmarna spenderade vi hos Malin och Tommy och det var den mest avslappnande kvällen i mannaminne för min del. Det var så skönt att göra ngt som jag till fullo själv kände för att göra!

Det första som slog mig när jag träffade Malin var hur bra hon såg ut. Hårfärg som klädde henne, snyggt uppsatt frisyr och läckra kläder till det. Hon såg fantastisk ut helt enkelt! Lite kanske har med kärleken att göra oxå? *funderar högt*

Malin och jag pratade en massa medan vi hjälptes åt med de sista förberedelserna till middagen. Mumsigt med tacos!
Tommy var förresten speciellt charmig med sitt norrländska "sshjupp" *ler* (hur man nu ska skriva ut det i skrift?)

Dessutom hade de fixat en hel lastbil med saltlakrits till mig. Underbar gest, då vi skojat om det under våren. Älsklingen fick en alldeles egen Transformer att leka med - oxå lyckat! *skrattar*.

Förresten, på vägen upp drillade svärföräldrarna och Ronnie mig hela vägen ang det här med skåningar och att allt om skånska gränsen tillhör Norrland. När vi stannade på ett rastställe och jag för hundrade gången fått höra att de var besvikna över att det inte fanns ngn snö, stod där utanför ingången en tvättäkta snöskyffel - i juli månad! *skrattar*

I söndags firade vi Filips födelsedag på en av Möllans härliga uteställen. Med fanns oxå Simon (kommentaren för att han kunde prata både skånska och rikssvenska "stockholmska" fick han äta upp resten av kvällen). Även Paddan dök ut någon timme senare, lagom bakfull efter gårdagens utsvävande bravader.

Emmie: När får vi läsa mer om dig och Bailey?


/Semester-Ladyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback