En bit in på det nya året

Hej bloggen!

Föregående inlägg började jag på för snart en vecka sedan. Jag börjar inse att jag inte hinner skriva klart det... *s*

Helt sanslöst mycket att göra på jobb, så mitt nyårslöfte har det inte blivit så mycket med så här långt.
Men än finns det tid för bättring! "Jag ska bara... och bara och..." - Sedan kan jag vara lite ledig. Nu tror jag inte riktigt på det där, men det gäller att hålla humöret uppe.

Måste berätta om min kollega innan jul. Vi var båda kvar efter jobb, då jag skulle slå in lite julklappar som jag inte kunde dona med hemma (gissa varför;). Denna kollega skulle gå när jag började med inslagningen. Dock ändrade hon sig, och stannade kvar tills jag var klar. Detta innebar att hon stod och pratade med mig konstant - i en halvtimme! Jag sköt bara in lite "Mmm" "Javisst" och "Nää??" Visserligen är hon känd för att kunna prata en massa, men jag tror hon satte ett rekord den gången. :)

Retar mig fortfarande på alla gratistidningsutdelare
- det är föga upphetsande att behöva säga "Nej tack!" varje 300 meter på väg till jobbet 5 dagar i veckan. Detta har helt ärligt fått till följd att jag mer sällan hoppar av bussen för att gå den sista biten till jobb.
Visst, 98 % accepterar att man säger nej, och det är väl bra att kunna tjäna extra pengar -  men i alla fall argh!
Dessutom har jag förstått att City och .SE inte har tidsbegränsningar (som Metro) på hur länge de ska stå och dela ut, så det är inte ovanligt att jag råkat ut för utdelare också när jag gått ut på lunchen.

Förkylning - jag blir inte av med den! (eller så har jag fått ytterligare en) Det trista är att den håller sig till halsen, vilket inte är helt förenligt med att svara i telefon hela dagarna.

I helgen hoppas jag få tid att börja spela över (och slänga) VHS till dvd.

Ladyn (som älskar sin make bortom all skymning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback