Det svarta guldet

Jag vill ägna en tanke åt  Det svarta guldet  -  d v s Coca Cola. En helt fantastisk dryck!
 Efter 2 veckor och 2 dagar drack jag en halv burk. Upplevelsen var underbar. Känslan, smaken, doften - allt!

(Beroende - vaddå?:)

Har under semestern använt både cykeln och roddmaskinen flitit. Nu hoppas jag kunna hålla i gång rutinen när det är dags för jobb igen.

Mina övriga nyttigheter håller på att trappas ner igen - håller i gång viljan och motivationen i 2 veckor, sedan dalar det igen. (Kanske mitt nästa mål ska bli att sikta på 3 veckor och verkligen FÖRSÖKA...!!)

Nu har jag ätit pizza ett par, tre ggr på lika många dagar. Oxå ett av mina beroenden... var på dåligt humör i går, och maken var snabb på att föreslå att han skulle handla pizza till mig.
Efter en stund var livet underbart igen. - Undra på att det är så svårt att sluta... *ler*

Problematiken i det hela ligger i att när jag har en nyttig period, känner jag mig duktig som kan upprätthålla rutinen. När ca 2 veckor passerat tycker jag att jag kan unna mig både det ena o det andra... just för att jag påbörjat med ovan nämnda rutin. Sedan ligger den snart i spillror... *skratt*

---

Biobesök: Har sett både Pirates III och Simpson nyligen. Mkt trevliga upplevelser.
Men film är inte bäst på bio - Kan inte för mitt liv begripa varför sätena måste vara så obekväma!

Böcker: Är inne på min fjärde Joy Fielding-bok. Har dessutom gått ur en av bokklubbarna jag är med i (duktig flicka!).

TV: Kollar förvånansvärt lite på tv. CSI om måndagarna och Discovery när jag cyklar. Dock såg jag faktiskt Just Like Heaven (spelade in den för en månad sedan) och den var precis så bra som jag hoppades att den skulle vara.

Kärlek: Fantastisk middag på Gränden med älsklingen i förra veckan. 1000 dagar sedan vi träffades!

/Ladyn

Kommentarer
Postat av: Malin

Inte alls skoj att du drunknar i fakturor. =(
Bara jobbat att du varit utan cola så länge! =)
Själv går der inte lika bra men iaf slutat med light.
Hoppas det gumkar bra med Cyklingen och Roddmaskinen!
Tusen tack för hjälpen med Raija, de döck upp här under veckan. =)
Ha nu en skön och trevlig helg!! =)

2007-08-10 @ 13:37:12
Postat av: filbert

har också sett simpsons absolut en sevärd film men nu känns det inte lika kul att se serien.
Du har en poäng vad de gäller bio men det är ändå en speciell känsla att se på duken.

2007-08-11 @ 01:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback