Vacker höstdag

Det är en vacker höstdag utanför fönstret. Björken har iklätt sig sin gula höstdräkt och solen kastar sina strålar genom bladverket.

Nyckelpiga - en liten nyckelpiga med endast två svarta prickar satt på mitt skrivbord i går eftermiddag. Ingen aning om vart den kom i från. Jag tänkte sätta den på blomman som jag misstänker har löss, men dit ville den inte alls. Den trivdes däremot på Purpurbladet, men i morse var den försvunnen.
Fascinerande, då den inte alls hör hösten till. :)

Dagens höjdpunkt: en telefonförsäljare (tro det eller ej!) :)
Han blev förvånad att jag hörde att han hade ngt att erbjuda och frågade varför, och jag svarade att jag tyckte han skulle låta mer personlig. När han sedan ringer igen för att tala med ansvarig person, presenterar han sig vid namn med följdfråga hur jag tyckte att det lät. Han säger ngt i stil med att jag ska få telnumret sedan, och mitt svar är genast "kvällstid eller?" vilket bringar honom lite ur fattningen. Hehehe! Jag har aldrig tidigare fått in en sån klockren klassiker. ;)

Mysig kväll tillsammans med älsklingen, var dock det allra, allra bästa. Den lilla svarta blev använd och vi åt biff och pommes och massor av bearnaise (för min del - det var så länge sedan jag åt det!). Vi såg även The Dark, som vi väntat på att få från Lovefilm i en evighet. Jag förstår inte varför dock... filmen var inte särskilt bra. Men... nu har vi i alla fall sett den.
-------
Det var torsdagens händelser det, bloggen är smart, den lägger ut sig på den dag som den påbörjades. *duktig blogg*

/Ladyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback