För två veckor sedan...

Jag gick på julfesten trots allt. Ronnie försökte få mig att se det förnuftiga i det, och visst hade han rätt. Jag tog mig hem tidigt i stället. *skratt* Något överförfriskad på en flaska vin, men älsklingen tog det med ro. :)

Det har varit två väldigt hektiska veckor, övertid på jobbet har varit mer regel än undantag. Jag har under denna tid fått prova på lägenhetsavdelningens uppgifter och det har varit en utmaning. Jag fick den mest avancerade uppsägningen först, så då är ju allt annat en barnlek efteråt! Dock var det ju meningen att mina kollegor skulle avlasta mig i receptionen, men de hade själva fullt upp, så därav den myckna övertiden.

Mitt upp i alltihopa bestämdes att rummet lägenhetsavdelningen sitter i skulle renoveras. *skratt* Jag hann därför inte spendera allt för mycket tid där.

Lön på fredagen innan julafton - tog mig ut och köpte den sista julklappen till älsklingen. I kön stod en tjej före mig och gnällde högljutt i mobilen det var så få kassor öppna och bla bla bla... Ge dig då för helsike inte ut så pass få dagar innan jul!! Personalen gör ju så gott de kan (och de kunde inte ha fler kassor öppna heller).

Lillejulafton (som det kallas här i Skåne - tror inte jag har hört det i Örebro innan) spenderade jag i lugn och ro på jobbet tillsammans med en väldig massa fakturor. Älsklingen kom med lunch till mig och vi åt tillsammans med ekonomichefen, som var tacksam att Ronnie köpte med mat till honom också.

Julafton åkte vi så till Bornholm och svärföräldrarna. Det bjöds på anka och fläskestek och saltstekt sill och inlagd sill och sill på is och ris á là Malta. :)
I övrigt kan nämnas att Knold (deras labrador) åt upp den mindre fläskesteken vi hade tänkt äta först. Han fick förståeligt nog ingen kvällsmat den dagen.

Gårdagen spenderade jag på jobbet och fick då undan det mest nödvändiga. Nu är jag äntligen ledig ett tag framöver. Enda molnet på himlen är en förkylning som smugit sig på, men det kan jag leva med (Bättre att vara hemma med den än tvingas gå till jobbet - positive thinking hehe...*S*)


Antonia hittade en av husses gummisnoddar och har nu gjort det till sin leksak:
Hon kommer med den till mig när jag sitter i soffan, och så kastar jag den, och så kommer hon med den igen. Vid ngt tillfälle lekte vi denna intressanta lek i 20 min. Sedan hade jag behov av att vila armen ;) Dessutom finner hon stort nöje i att bita i kartonger, och hon sitter alltid fint när hon vill gå ut på balkongen. Allt som oftast sitter hon dessutom på kommando (speciellt när hon vet att det vankas riskaka).
Härlig kissekatt med hundlika tendenser :)


Gott Nytt År till er alla som valt att följa min blogg!
Ladyn

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att du fått testat nya uppgifter! =) Även om inte övertiden blir så skoj.Ni verkar ha en bra jul! =) Antonia verkar ju ha lite hundtendenser ja, jämfört med henne är nog våra monster ouppfostrade.

Gott Nytt År önskas skribent och make från oss i Örebro! =)

2006-12-29 @ 13:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback