Sommarkänsla

Hej go vänner!

Det har varit snålt med uppdateringar från min sida -  jag vet!

Den nya kanelen var snäppet ljusare och doftade mycket starkare.
Troligtvis tar det inte lika lång tid att äta upp denna. :)

Jag har haft tre veckors semester och nu påbörjat min andra vecka på jobb.

Datorn havererade dagen efter att jag gått på semester - typiskt när man inte har tillgång till jobbdatorn. *skratt*
Tack till Linda & Hasse (för konkreta råd), Danne (som lyssnade på mitt gnällande) och Malin (som alltid är så förstående.) 

1. Norman är ett jävla pseudo-anti-virusprogram.
Vi körde det samtidigt med nya AVG som vi laddade ner. Norman hittade ett virus av femtiotvå stycken.

2. En äkta XP-skiva är helt omöjlig att få tag på online.
Jag väntar fortfarande på besked från firman om den kan levereras.

3. Vi köpte en bärbar dator för att ha i fall att (oväntad utgift.)
Windows Vista är lite kul att hålla på med trots allt (vill iaf ha xp-skivan - så det så!)

4. Lyckades hitta ett anti-kap-program som fixade till problemet (tillsammans med AVG och anti-spyware då då.)
Äntligen dator! ... nu följde ett febrilt ändrande av lösenord på det mesta... *pust*.

Semestern:
Jag spenderade nästan två veckor med att sova 10-12 timmar om dygnet. Tror egentligen inte att kroppen kan ta igen förlorad sömn, men det funkar säkert på ett psykologiskt plan!

Absoluta höjdpunkten:
Ridturen på Söderåsen! - Tack snälla älskling för den fantastiskt underbara presenten!

Vi var tre tjejer som red ut en två timmar lång tur i ihållande spöregn. (Ladyn älskar att rida i regn, det är väldigt rogivande.)
Då vi allesammans var vana ryttare (nu har jag inte ridit på 13 år dessförinnan men iaf.. :) blev det en hel del galopp. Det var en fantastisk känsla att galoppera fram på en tillsynes ändlös grusväg.
Detta är något jag definitivt gärna gör om fler gånger!
 
Älsklingen och jag har firat tvåårig bröllopsdag (tänk så fort tiden går!)
Dagen till ära spenderade vi på Zoologisk have i Fredriksberg tillsammans med svärföräldrarna.

Fick bl a se livs levande kängurur och massa fina fåglar i tropikariumet.
Bonus var de holländska turisterna som jag fick (tjuv)lyssna på under tjugo minuter. Tycker holländska är ett härligt språk!

En kväll spenderade jag också hos Nonne som bjudit in mig på tjejkväll med ost och vin. Vi hade jättetrevligt! Fick dessutom äntligen se hennes lgh.

I helgen handlade jag och älsklingen kläder (kors i taket!) och i dag blev det ytterligare lite till. Skum känsla att handla annat än böcker. (Nä, jag är inte vidare förtjust i att handla kläder, helt riktigt uppfattat.)

I morgon ska jag med Algot till veterinären, då han inte är riktigt frisk. Jag hoppas verkligen hon kan hjälpa honom!

Nu kallar Antonia på uppmärksamhet, så det är bäst jag hörsammar henne. :)

/Ladyn

Kommentarer
Postat av: Emelie



Rida i 2 timmar låter underbart - jag har inte ridit på länge men det hade varit skoj att prova någon gång igen. Var alltid sugen på att hyra häst och rida längs stranden i Holland men det hände aldrig. Kanske lite för att Angelica är allergisk mot pälsdjur och jag inte ville åka ensam hehe



Grattis i efterskott till 2-års dagen :)



Hoppas att allt gått bra med Algot hos veterinären och att de kunde hjälpa honom!

Postat av: Emelie

PS Ska du inte komma och hälsa på mig inne på WoW? wink wink

2008-09-03 @ 01:29:44
URL: http://www.spellbound.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback