Matnoja

Hej hopp!

Första dagen på en hel evighet som det var nästan lugnt på jobbet. Antagligen därför mitt humör är bättre än på länge!
Kan liksom inte styra över humöret längre... har varit jätteledsen i långa perioder, utan att riktigt kunna förstå varför. Sedan emellanåt kommer en liten solglimt o jag är glad en stund. Sedan börjar skiten om igen.

Nojig: jag vet inte om det har med depression att göra eller att jag slutat med p-piller, men jag har blivit jättekänslig för dofter, och sitta i lunchrummet på jobb har blivit en pina. Allting doftar mkt mer än innan, vilket i vissa fall gör mig rent illamående.

Tidigare kunde jag känna ett stort sug efter en viss maträtt, men det händer väldigt sällan nu. Jag har dessutom inte käkat pizza på nästan tre veckor - och saknar det faktiskt inte direkt.

Jag säger nojig, för att häromdagen hade en kollega gjort egen fiskgratäng - och det tilltalade mig till den milda grad att jag var på vippen att fråga om jag fick smaka. *skratt*
I dag kände jag dessutom en doft som påminde mig om leverpastej, så det var jag tvungen att inhandla efter jobb.

I dag är det vattengympa som gäller igen. Ser ordentligt framemot det, bara jag kan hålla mig vaken tills det är dags! (Zzzzzz...)

Tack till Linda som så flitit kommenterar (och det är aaalls ingen vink till alla ni andra som varit så duktiga innan!!)

- Vart har Emmie tagit vägen?
- Det är faktiskt ljusare ute nu!
- Antonia käkade gurka i dag - vet inte om det har att göra med att den trillade av min leverpastejmacka möjligtvis?

Kram till er allesammans!
 Ladyn

Kommentarer
Postat av: Malin

Så hur blev det med vattengympan?
Får ta tag i och se om det finns här och börja gå. =)Det är ju skönt och välbehövligt.

Ha.. Har inte katter sitt egna sett? Mamma sov över och Smulan försökte attackera hennes smörgås vid frukost. Hon, katten Älskar Bregott! Hm..

Hoppas du och maken får en bra och skön helg! =)
Kram

2008-01-24 @ 23:51:50
Postat av: Linda med barnaskaran

Hejsan!

Vad härligt att det känns lite lättare nu. :)

Och du? Det där med att få ett bättre doftsinne är ofta förknippat med att vara havande. *ler* Det kan inte vara så.....? (Du är säkert oerhört trött på den typen av frågor/kommentarer, men jag kan inte låta bli...)

Ha en fin helg, tant L!

Kram
Linda

Postat av: Ladyn

Malin: Klart blev det vattengympa! Sa du inte att det var ngt på gång där du bor? På o tjata på H igen bara!

Linda: Faktum är att jag inte nämnt det till så många andra, så kommentarerna har uteblivit. *ler*

2008-01-26 @ 21:41:01
Postat av: Putte

Hanna hade precis samma symtom, så du kanske skulle kolla upp det hela, nu med tanke på att du slutat med piller å så, du va ju inte sådär intresserad av att ha barn, har du nämt tidigare.

Så LE har kanske rätt kolla upp det!

2008-01-27 @ 18:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback