Askonsdag

Hej bloggen!

Askonsdag. Början på 40 dagars fasta - därav fastlagsbulle på fettisdagen, förr åt man den visst med fläsk för att stå sig inför fastan.

Funderar på om jag ska börja fasta, men slår genast i från mig idén. Jag som blir cranky efter bara några timmar om jag inte får mat. *skratt* I dag har jag dock glömt frukten hemma, annars försöker jag äta de där fem om dan + lite morötter.

På tal om morötter, älsklingen kom förra söndagen med en fin morot (bildligt talat då ;) Därför ska jag nu försöka gå ned i vikt (ska väga mellan 53-55.3 kg) till den 7 juli. Önska mig lycka till - I might need it.

I dag är det övertid som gäller. Är inte speciellt hågad, men telen ringer inte överdrivet mkt, så det är i alla fall skönt.

Om jag inte behöver jobba övertid i morgon oxå, ska jag och maken och F åka till Jägers och titta på fåglar och tillbehör, detta då F ska skaffa fågel/fåglar!

Malin: Tack för den rara hälsningen! Är du fortfarande sugen på att starta en egen blogg? Jag har ett par förslag du kanske kan modifiera lite. Hör av mig på mailen!
Har din sambo kommit i gång med saltlakritssamlandet än förresten? *hoppfull*

I dag är det 22 dagar kvar till vi ska flytta! Vi fick flyttkartonger levererade i måndags. Så nu finns det ingen ursäkt att inte påbörja nedpackandet längre. :)

Ha en härlig dag!
 Ladyn (som mår avsevärt mkt bättre i dag)

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att ni fått tag i kartonger! Då misstänker jag att ni har lite att göra! =)

2007-02-22 @ 19:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback