Välkommen helg!

Solen skiner i kapp med helgkänslan! Jag har suttit en liten stund med Antonia på balkongen och bara njutit.

Jobb: Ekonomichefen var bekymrad för mitt dåliga humör, och när han fick reda på att det har att göra med att jag har för mkt saker att göra på just jobbet, höll han ett rörande litet tal om att det var svårt att släppa sånt när man kommit hem. (Jo tack, det är tur att jag har en sån underbar man!).

Förvaltaren (den äldre) och jag kom att tala om min vikt och han fick mig att lyssna, han är fenomenal på att lägga fram ngt snyggt, som andra kan uppfatta som mkt jobbigt. Jag önskar att jag hade den verbala förmågan!

Jag kan inte återge orden, men han konstaterade att jag gått upp säkert 10 kg sen jag började där (vilket stämmer oxå.) Men sättet han sa det på visade att han ansåg att det inte spelade ngn roll. Han uttryckte det till o med som att jag hade varit smal när jag börjat. *hmm* Men en trevlig boost till att inte ge upp mina försök.

På tal om det är nu roddmaskin o träningscykel beställda. Men matmässigt har jag fuskat den här veckan. (Vilket jag helt legimt skyller på den tuffa veckan på jobbet!!! Så det så ;)) Inga promenixer på lunchen har jag försökt att hinna med heller.
Men i dag blev det en liten tur då jag gick till Hemköp för att handla lite o sedan hem igen. Tro mig, med en för varm jacka kan man inbilla sig att man går jääättefort och alltså är jätteduktig. *flin*

Påsken var lugn o skön, njöt av att inte göra någonting alls. Vilket fick till följd att jag inte fick undan flyttlådorna som jag ansvarar för hehe.

Dock gick jag igenom lite gammalt skolmaterial från högstadiet och där konstaterade jag i räknehäftet - troligtvis mitt under pågående mattelektion, om jag inte minns helt fel -att M var kär i Pär och som svar skrev hon att jag var kär i både Danne o Tony... *ler*

Off and out!
 Ladyn - in love with Medicineman




Kommentarer
Postat av: filbert

låter som du hade en vanlig dag, men lite småmysig

2007-04-15 @ 17:35:34
Postat av: M

Ha ha ha... Pinsam du e eller?! Tror iaf att jag inte hade alldeles fel gällande Danne va?

Kul att du kan ta tag i det! Själv har jag en väldigt bra träningscykel hemma som jobbar extra som klädhängare just nu! =(

Ska visa mig lite effektiv på jobbet nu men ha en super skön vecka! =)

2007-04-16 @ 03:42:32
Postat av: Putte

Blä för roddmaskin, det e fan den tråkigaste maskinen som finns.. Hade den som uppvärmning under min tid på friskis, skulle göra 15 min.. Visst hallå ja, jo dom första 2 ggr, sedan trappade jag ner sedan bytade jag maskin helt.. Men smaken e som baken, hoppas du testat roddmaskin innan du beställde den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback