Vårdcentralen

Så var jag i dag vårdcentralen, det är en dryg timme sedan jag kom tillbaka, och jag är fortfarande lika arg.
När jag kommer dit och nämner att jag efter tre år fortfarande har samma besvär (troligtvis sviter av b12-vitaminbristen) säger hon bara att jag nog mår bättre av att gå ner fem kg. Jag hade ju för satan samma besvär då jag var fem kg lättare???
Tröttheten lyssnar hon inte ens på "Vem är inte trött efter att jobbat heltid." får jag till svar.
"Yrseln beror kanske på järnbrist, men du har ju dålig balans.." (från början sa de att det var en virusinfektion som skulle gå över efter tre månader). 
Och nej, de hittade ingen halsinfektion... men där fick jag lite hjälp av damen i labbet, som förklarade att halsmandlarna var till för att inte bakterier och dyl ska komma vidare ner i halsen. (Jävla bra att de stannar där de gör då då...*mummel*).

Nej, inser jag och biter i hop tänderna, jag får nog leva med mina besvär.
Men min s k husläkares nonchalans, har jag svårt att smälta. Hennes hälsningsfras när hon kom in var dessutom "Jaså, är det du nu igen.." Och det är nästan två år sedan jag var där sist! *grrrr*

/ Ladyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback