Höstiga dagar

Efter att ha varit på möte som bostadsrättsföreningen anordnat i veckan, insåg jag ett flertal saker:
- Det bor verkligen nästan bara äldre i vår förening. De två i vår ålder på mötet var grannarna vägg i vägg med oss.
- Folk har en tendens att bli lika dumma som en skock får.
- Jag tycker det var starkt av killen som representerade företaget som vill ordna IP-telefoni åt oss, att svara på samma fråga om och om igen med ett leende på läpparna och utan minsta sarkasm. Vet i tusan om jag hade klarat av det :).

Somliga äldre förtjänar inte respekt:
Det var fullt på bussen när en äldre dam kliver på bussen. Någon reser på sig så att hon får plats. Efter en stund reser hon sig o gnäller på att hon får solen i ögonen varefter hon tar ett par steg längre bak och står där och trycker med hela baksidan mot mig (jag sitter på en av de uppfällbara sätena.) Jag spjärnar emot för att hon ska inse vad hon pysslar med och till slut så vänder hon sig om och muttrar att "Du som är ung och rask kan minsann stå upp."
- Du kan få min plats, säger jag (kanske lite bitskt) och reser mig (hon ska bara veta vilka problem jag har med balansen).
Hon tittar föraktfullt på sätet och mumlar något. Jag rycker på axlarna och får medhåll av några andra resenärer samtidigt som jag sätter mig ner igen. Damen i fråga beger sig ännu längre bak i bussen och hittar slutligen en plats som faller henne i smaken.

Vår katt Antonia
som snart är 6 månader, kommer mer och mer in i vår dygnsrytm. Det innebär att vi får sova mer på nätterna, vilket är skönt kan jag lova!

Antonia
Vår söta katt

Det är härligt att vara ledig, dock tycks den lediga tiden (av någon anledning) försvinna fortare än de gånger man är upptagen med massa måsten. Men ok, det är antagligen därför man uppskattar den lediga tiden mer.

Årstider...
Om man får tro handeln och Malmö stad så är det snart jul... *hmm* och vi är bara inne i början av november. Snart kommer väl julpyntningen upp då midsommarstången tas ner.. (det skulle ärligt inte förvåna mig särskilt mycket).
I övrigt är det härligt med den här kalla årstiden, det är ngt speciellt med vinden som biter i näsa och kinder.

Kvällen kommer spenderas med min käre make, hans underbart goda mat och en flaska rött vin. Älskling, du är mitt allt här i världen!

God eftermiddag!
 Ladyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback