Julfest

Jag är antagligen alldeles galen, men jag känner inte det minsta för att gå på företagets julfest på Slagthuset.

1. Vi ska ha 'hemlig' bordsplacering. Jag tycker bra om alla mina kollegor och är fenomenal på att prata jobb med dem, men när det kommer till andra saker - nej tack.

2. Man ska gärna (såklart) vara uppklädd vid ett sånt här tillfälle. Jag känner att jag varken har skor eller kläder till detta. Känner ej heller för att gå och handla, då jag hellre ser att pengarna går till mat. (Jag är väl en av få kvinnor som inte gillar att shoppa klädesplagg).

3. Jag känner inte för att äta julmat med mina kollegor.

4. Trötthet - fredagen är det absolut värsta dagen att göra ngt på  kvällen. Klockan 19.30 sover jag oftast som en stock.(svag anledning för er som inte känner till hur tröttheten plågar mig).


Å andra sidan kommer jag säkert få jättekul när jag väl är där. Det är egentligen ingen som förväntar sig att jag ska ha snygga kläder, och skorna syns ju inte direkt.
Men känslan försvinner inte. Jag vill inte! Egentligen är jag väl otacksam, och för ett par månader sedan hade jag möjlighet att tacka nej, men då kändes det bara roligt.

Tacksam för lite råd i det här fallet. :)

Ha en fortsatt bra dag!
 Ladyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback